Monday, September 19, 2011

{vegetáriánus, vegán} Lencse paradicsomszósszal és kukoricával


Mostanában nem leltem inspirációt a neten. Így visszatértem a kedvenc szakácskönyvemhez. Nem is kellett sokáig lapoznom ahhoz, hogy megtaláljam a kedvemnek való receptet.

***

Hozzávalók:
  • 2 ek olaj
  • 1 db vöröshagyma apróra vágva
  • 3-4 db fokhagymagerezd apróra vágva
  • 1 db piros paprika nagyobb kockákra vágva
  • 1 db közepes répa felszeletelve
  • 1 db kisebb zellerszár apróra vágva
  • 3 ek őrölt pirospaprika
  • 2 tk morzsolt oregánó
  • 1 tk őrölt kömény
  • só, bors
  • 1 doboz (500 g) paradicsomszósz
  • 2-3 pohár víz
  • 250 g előre beáztatott és előfőzött lencse
  • 150 g morzsolt csemegekukorica
  • (díszítésül vékonyra karikázott póréhagyma és morzsolt zellerlevél)


Elkészítés:
Egy nagyobb edényben felforrósítottam az olajat. Beletettem a hagymát, a paprikát, a répát, a zellert és a fokhagymát. Addig pároltam, amíg megpuhultak (kb. 5 perc). Hozzáadtam a fűszereket (őrölt paprika, oregánó, kömény, só, bors).
Körülbelül 1 perc után hozzáadtam a paradicsomszószt, a lencsét, a kukoricát és a vizet. 10 perc alatt összefőztem őket.
Ezután tálkákba szedtem, megszórtam egy kis száraz zellerlevéllel és póréhagymával.

******

Megjegyzések:
A receptben a lencse helyettesíthető bármilyen típusú babbal. A lencsének (babnak) köszönhetően a fenti vegetáriánus étel igazán laktatóvá válik, így főételként tehetjük az asztalunkra.
Aki szereti a pikáns ízeket, ne spórolja ki belőle a csilit.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...