Friday, January 6, 2012

{vegetáriánus, vegán} Babos-rizses pogácsa


Már alig vártam, hogy elkészíthessem ezt a receptet. A hét folyamán beszereztem a hozzávalókat - nem mintha különlegességekre lett volna szükség, de lelkileg előre felkészültem a nagy alkalomra.

Maga a pogácsa/fasírt eléggé tömény így ajánlatos könnyű, citromlével meglocsolt salátával vagy valamilyen szósszal/öntettel fogyasztani. Én az előbbi változatot választottam. (Amennyiben a második mellett döntesz, ugorj át az ötletet adó oldalra.)


Hozzávalók:
  • 2 bögre főtt száraz bab (vörös)
  • 2 bögre főtt barnarizs
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 db erős paprika (piros)
  • 1 tk kömény
  • 1+1 ek olívaolaj
  • só, bors

Elkészítés:
A vöröshagymát, a köményt és a paprikát robotgéppel apróra vágtam. A babot két részre osztottam, az egyiket botmixerrel összetörtem, hozzáadtam a hagymás-paprikás keveréket és fűszereztem. Végül belekevertem az egész szemű babokat és a rizst. Olajos kézzel pogácsákat formáltam, tepsire tettem és 200 fokos sütőben 5-5 percig sütöttem mindkét felüket.

***

Megjegyzés:
  • A saláta leveles kelből, répából és fejes salátából készült. A salátaöntethez citromlét, olívaolajat, sót és borsot használtam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...