Sunday, December 25, 2011

{vegetáriánus} Ropogós házi müzli

Idén ehető ajándékkal kedveskedtem a szeretteimnek. A választás azért esett a házi müzlire, mert egyszerű és gyors elkészíteni, és a telefonfülkényi konyhámban is kényelmesen elő tudtam állítani.

***

Hozzávalók (kb. 2,4 kg müzlihez)
  • 1 kg nagyszemű zabpehely
  • 1 bögre méz
  • 1/2 bögre olaj
  • 1 és 1/2 bögre pörkölt török mogyoró
  • 1/4 bögre pirított szezámmag
  • 200 g apróra vágott aszalt sárgabarack
  • 100 g aszalt vörös áfonya
  • 250 g mazsola
  • 25 ek kókuszreszelék
  • 1 kis tábla reszelt étcsokoládé
  • 4 kk fahéj


Elkészítés
A mézet és az olajat összemelegítettem, a zabpehelyre öntöttem és alaposan összekevertem. Sütőpapírral borított tepsire 1 cm vastagságnyira szétterítettem és előremelegített sütőben aranybarnára sütöttem. Miután kihűlt, hozzákevertem a mogyorót, a szezámmagot, az aszalt sárgabarackot, az aszalt vörös áfonyát, a mazsolát,  a kókuszreszeléket, az étcsokoládét, a fahéjat.

(ötlet: innen)

***

Csomagolás
Mivel a müzli ajándékba készült, kis celofántasakokba kiporcióztam (kb. 200g/zacskó). Kerestem az interneten szép (ingyenesen letölthető) ajándékcímkéket, amelyeket ízlés szerint kicsit átalakítottam. A kártyákat kétszer nyomtattam ki: az elsőre a csomag tulajdonosának neve, a másodikra a müzli összetevői kerültek. A kártyák elé egy méretben megegyező pauszpapírt is tettem, hogy jobban mutasson. A kilyukasztott címkéket egy szalaggal a zacskó szájához erősítettem.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...